SHEILA: Hay doble, de números. Por delante y por detrás
LUCIA: Hay pequeño y grande para verlo mejor (són les cintes de mesurar d'Ikea i estan en cm i inch)
SOFIA: Per un costat hi ha un que és més fàcil perquè arriba al 39 i per l'altre arriba fins es 100.
QUÈ PENSEU QUE ÉS AIXÒ?
UMA: Un medidor
SOFIA: Per saber per fer els difrassos i així sabiem que necessitem, ens medien
BLAI: El "0" està IGUAL (de distància) però l' "1" està més lluny ( a la part de les pulgades)
2on grup: Es presenta el mateix material i es convida a observar les diferències a un un altre costat de la cinta:
AMANDA: És que aquest arriba al 39 i l'altre a 100
SABINA: Aquí els números són més petits i l'altre són més grossos
CRISTINA: Acaben els números diferents. Les línees són més amples i les altres més petites
I PER A QUÈ SERVEIX?
SABINA: Per mesurar els mobles
AMANDA: Aquí hi ha "INCH" i aquí "CM"
Quan aquesta nena diu això la resta del grup comença a trobar diferències més acurades:
--> No mesura igual el 27 del "CM" que el de l' "INCH"
(El 27 és el número de referència de qui va fonyat l'hort a la missió que van investigar)
--> EL 27 DE INCH ÉS 68 DE L'ALTRE COSTAT I L'ALTRE 27 ÉS UN 11
CRISTINA: Pot ser que les sabates diguin coses diferents com la cinta aquesta. Cuando pones un número no puede ser tan grande y el otro tan pequeño. (es refereix a les "inch" ja que el 27 per ells és molt llarg davant la referència de 27 que tenien de la fonyada)
Arribats a aquest punt, vàrem decidir que havíem de mirar el significat de "inch" i "cm" i van dir que ho havíem de cercar al "llibre" on vem trobar "anagrama" (per altra activitat anterior - es refereixen al diccionari) I veure les etiquetes de les sabates i comprovar els números que hi han per veure si passa com al "27" de la fonyada i "marquen" coses diferents.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada