A la classe, treballam les matemàtiques a partir de situacions que sorgeixen de forma espontània i amb objectes quotidians.
Na Sabina ens ha duit tres caragols per a què els poguéssim veure. Ens hem passat la capsa on els duia per a que tots els veiéssim de prop. Hem dit que podem veure els caragols sense obrir la capsa perquè és de plàstic i transparent. En canvi, dins les capses que hem duit amb les mudes no podem veure què hi ha dins perquè no són transparents.
En
el moment del berenar, na Sofía ha vist que la seva botella era transparent però
la de na Júlia no ho és.
Quan
hem tornat del pati, després de la relaxació, ens hem assegut tots a l’estora
amb les nostres botelles i els hem anat col·locat enmig segons si eren o no
transparents, aquest ha estat el nostre criteri.
BOTELLES TRANSPARENTS
BOTELLES NO TRANSPARENTS
I ens ha sortit una nova categoria en la nostra classificació: botelles que no són del tot transparents però ens deixen veure la quantitat d’aigua que tenen.
Els hem col·locat fent una filera com si fos un tren; hem contat quantes botelles hi havia a cada categoria i ho hem apuntat.
Quan hem vist que teniem tres fileres algú ha dit que podríem fer un quadrat però ho hem provat i no ens ha anat bé, però si que podíem fer un triangle!
Després, hem col·locat les botelles de cada filera per ordre d’alçada i així ens han quedat…
Finalment, hem deixat les botelles a l’estora per poder seguir jugant amb elles en el moment del joc per racons.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada